pn – pt: 9.00 - 18.00, sb: 9.00 - 14.00
Radar
DIMAX R8+ XL 205/40 R18 86Y
Typ pojazdu: | osobowy |
Rozmiar: | 205/40 R18 |
Indeks prędkości: | Y do 300 km/h |
Indeks nośności: | 86 do 530 kg na oponę |
Rok produkcji: | - |
Sezon: | letnie | Etykieta: |
e
c
72 dB
|
Opis: | zobacz |
341
zł/sztRadar DIMAX R8+ XL 205/40 R18 86Y
Opis
Opona letnia RADAR R8+
to opona
dedykowana użytkownikom o sportowym zacięciu. Opona należy do nowej generacji
opon z serii RADAR TIRES DIMAX i została zaprojektowana dla pojazdów
osobowych oraz SUV. W oponie zastosowano całkowicie nową mieszankę
bieżnika, która zapewnia wyjątkową przyczepność na mokrej nawierzchni.
Projekt opony, zastosowane materiały, kształt bieżnika, to elementy
zapewniające wysokie osiągi zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni,
niezależnie od temperamentu kierowcy. Opona zachowuje również komfortowy
poziom hałasu.
Użytkownicy opon
RADAR DIMAX R8+ podkreślają, że jest ona bardzo dobrym wyborem, kiedy zależy
nam zarówno na rozsądnym budżecie jak i wysokiej jakości. Dodatkowo podkreślają
wysokie przebiegi, co dodatkowo podnosi ich atrakcyjność.
Opona występuje
w większości rozmiarów oraz w opcji RUN-FLAT, wzmocnione XL, z RANTEM
OCHRONNYM. Każdorazowo przed zakupem należy sprawdzić specyfikację
parametrów opony.
Dane podstawowe
Typ pojazdu: | Opony samochodowe |
Rozmiar: | 205/40 R18 |
Bieżnik: | DIMAX R8+ XL |
Sezon: | letnie |
Rok produkcji: | - |
Kod towaru: | DSC0034 |
Czas dostawy: | 2-7 dni |
Parametry techniczne
Indeks prędkości: | Y do 300 km/h |
Indeks nośności: | 86 do 530 kg na oponę |
Opór toczenia: | Klasa E |
Przyczepność na mokrej nawierzchni: | Klasa C |
Hałas zewnętrzny: | 72 dB |
Rant ochrony: | - |
Homologacja: | - |
Etykieta UE WE 1222/2009
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).