pn – pt: 9.00 - 18.00, sb: 9.00 - 14.00
1188
zł/sztMaxxis AT-771 Bravo XL 255/55 R18 109H
Opis
MAXXIS to marka opon należąca do Cheng Shin Rubber Industry Co. z siedzibą na Tajwanie. Założona w roku 1967, rozpoczynała od produkcji opon rowerowych, szybko wchodząc w pełen asortyment opon. Posiada zakłady produkcyjne na Tajwanie, w Wietnamie , w Tajlandii, Chinach i Indiach.
Obecnie MAXXIS wysyła swoje produkty do 180 krajów i prowadzi działalność w Azji, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie i Australii, zatrudniając ponad 30.000 pracowników.
Ekspansję w USA, MAXXIS rozpoczął w roku 1987. Obecnie posiada tam magazyny dystrybucyjne w Atlancie, Los Angeles, Dallas/Fort Worth oraz w Indianopolis. Sukces w USA firma zawdzięcza głównie szerokiej ofercie opon terenowych.
Wdrażanie nowych technologii bazuje na Centrach Badawczo-Rozwojowych zlokalizowanych w Azji, Europie i USA.
Wszystkie zakłady produkcyjne MAXXIS przeszły zewnętrzną certyfikację ISO. Firma posiada wszelkie niezbędne certyfikaty pozwalające na sprzedaż globalną swoich produktów, w tym DOT i ECE.
W segmencie opon terenowych MAXXIS znajdziemy min. opony MT: BIGHORN, BUCKSHOT, CREEPY CRAWLE, TREPADOR RADIAL oraz TREPADOR COMPETITION.
Opony terenowe MAXXIS w środowisku offroadowców należą do grupy opon kultowych i cieszą się bardzo dużą popularnością. Związane jest to przede wszystkim z wysoką wytrzymałością oraz dzielnością terenową.
Pozycjonowanie - klasa średnia
Poziom cenowy - wysoki
Dane podstawowe
Typ pojazdu: | Opony samochodowe |
Rozmiar: | 255/55 R18 |
Bieżnik: | AT-771 Bravo XL |
Sezon: | letnie |
Rok produkcji: | - |
Kod towaru: | TP43118100 |
Czas dostawy: | 2-7 dni |
Parametry techniczne
Indeks prędkości: | H do 210 km/h |
Indeks nośności: | 109 do 1030 kg na oponę |
Opór toczenia: | Klasa D |
Przyczepność na mokrej nawierzchni: | Klasa D |
Hałas zewnętrzny: | 71 dB |
Rant ochrony: | - |
Homologacja: | - |
Etykieta UE WE 1222/2009
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).