pn – pt: 9.00 - 18.00, sb: 9.00 - 14.00
537
zł/sztFederal 595 RS-RR 265/40 R18 101W
Opis
Opona sportowa FEDERAL 595 RS-RR
Kontynuacja
sukcesu znakomitej opony FEDERAL 595 RS-R. Zastosowana technologia i materiały
gwarantują jeszcze lepsze osiągi, dzięki poprawionym parametrom
przyczepności.
W oponie
zastosowano nową mieszankę bieżnika z dodatkiem krzemionki, co znacznie
poprawiło przyczepność oraz poprawiło trwałość opony. Specyficzny wzór bieżnika
w kształcie płomienia istotnie poprawił odporność opony na zjawisko
aquaplaningu oraz poprawę trakcji na mokrej nawierzchni. Równomierne
rozłożenie sztywności opony zarówno w obszarze środkowym jak i barkowym,
pozwoliło zminimalizować zjawisko nierównomiernego zużycia i dodatkowo pozytywnie
wpływa na trakcję, w szczególności przy pokonywaniu zakrętów.
Atrakcyjna, w porównaniu do konkurencji, cena
opony w połączeniu z jej niekwestionowana jakością, czyni z niej lidera
popularności wśród zwolenników sportów motorowych.
Dane podstawowe
Typ pojazdu: | Opony samochodowe |
Rozmiar: | 265/40 R18 |
Bieżnik: | 595 RS-RR |
Sezon: | letnie |
Rok produkcji: | - |
Kod towaru: | B4FL8AFD |
Czas dostawy: | 2 dni |
Parametry techniczne
Indeks prędkości: | W do 270 km/h |
Indeks nośności: | 101 do 825 kg na oponę |
Opór toczenia: | Klasa |
Przyczepność na mokrej nawierzchni: | Klasa |
Hałas zewnętrzny: | 0 dB |
Rant ochrony: | - |
Homologacja: | - |
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).